- Budowanie autorytetu – siła osobista i pewność w relacjach zawodowych, wywieranie wpływu, rozwiązywanie trudnych sytuacji interpersonalnych.
- Indywidualna strategia efektywności – wybór i ukierunkowanie na cel, sztuka budowania i utrzymywania motywacji, wykorzystanie własnego potencjału i pokonywanie ograniczeń.
- Zarządzanie emocjami/zarządzanie sobą w trudnych sytuacjach – panowanie nad swoimi emocjami i zarządzanie stresem, budowanie pozytywnych stanów, asertywność i elastyczność w dostosowywaniu się do zmian.
- Komunikacja w zarządzaniu – budowanie konstruktywnych relacji, motywowanie innych, odpowiednie przekazywanie i pozyskiwanie informacji, wywieranie wpływu, radzenie sobie z presją i manipulacją.
- Zarządzanie sobą w czasie – elastyczność w planowaniu, ograniczanie „presji” czasu, łączenie różnych zadań i celów życiowych na linii czasu, budowanie dobrych nawyków korzystania z czasu.